מלחמת העצמאות לא תמה // אבי רט

    אבי רט 1 Comment on מלחמת העצמאות לא תמה // אבי רט
    19:00
    15.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on גלנט: "לא אסכים לשלטון צבאי בעזה"; נתניהו: "מנותק מהמציאות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלחמת העצמאות מעולם לא הסתיימה. היא כבר נמשכת 67 שנים, ו 120 שנים, ו 2000 שנים, ו 5000 שנים. מדי פעם היו לה כמה הפוגות קטנות, מדי פעם נתנו לכל מיני מלחמות בדרך כל מיני שמות- קדש, ששת הימים, יום כיפור, התשה, לבנון הראשונה, השנייה, וכדומה, אבל המלחמה מעולם לא הסתיימה.

    היא התחילה ברגע שאברהם אבינו החל את דרכו, היא המשיכה כשיצחק בנו חפר את הבארות, וכאשר נכדו יעקב חזר לארצו ונתקל באנשי שכם.
    בדרך היו עוד כל מיני פרקי קרבות – במצרים, בקרב הראשון מול עמלק במדבר, מול אדום וסיחון, מואב וכנען, מול פרס ומדי, מול יוון ורומא, מול הכנסיה ומסעי הצלב, מול הקוזאקים והפוגרומיסטים, מול האנטישמים ושאר שונאי ישראל למיניהם ולדורותיהם, ומול היטלר וחבריו מאומות העולם.

    מלחמת העצמאות מעולם לא הסתיימה.

    חשבנו. קיוינו. רצינו להאמין שהמחיר ששילמו סבנו וסבתותינו, הורינו ובני הדורות הקודמים שהיו לנו מגש בכסף- היה מספיק, ושלנו נותר רק לשבת איש תחת גפנו ותחת תאנתו ולהנות מהחופש ומהחרות.

    אז חשבנו.

    ומתברר ששר ההיסטוריה השאיר גם לנו מקום של כבוד לכתוב את פרקי הגבורה והאמונה שלנו בקורות ימי ישראל. השאיר גם לנו מקום בהיסטוריה לרשום את פרקי מסירות הנפש וקידוש ה' בעולם.

    ועכשיו, גם אנחנו ובני דורנו, רושמים את הפרק שלנו בהיסטוריה. כחוליה בשרשרת של גיבורים ומאמינים. שומעים באוזנינו את קריאות הקרב והגבורה של יהושע בן נון ושל מתתיהו החשמונאי, של מרדכי אנילביץ ושל רועי קליין.

    אנחנו עם של גיבורים. יותר ממנהיגינו. יותר מפרשנינו.

    אנחנו, עם ישראל הפשוט והטוב, הנאמן והמאמין, המסור והאוהב- אנחנו עם של גיבורים. גיבורים בקרב וגיבורים בכאב, גיבורים בשמחה וגיבורים בשכול.
    אנחנו עם של נצח. אנחנו עם שמנצח.

    מלחמת העצמאות לא תמה.

    בשעות הקשות הללו ננוחם וננחם. נזקוף ראש וקומה ונגייס את כוחות הנפש והגבורה, נרשום גם אנחנו את הפרק של הדור שלנו בעוז ובענווה, בעין דומעת ובלב כואב, ובשמחה על הזכות להיות בני דור התקומה שזוכים להאבק על החרות, על האמת, על האנושיות, ועל התקווה של הנפש היהודית ההומיה להיות עם חופשי וריבוני בארצה ולזכות לקוממיות ולעצמאות אמת.

    פורסם בדף הרשת החברתית של אבי רט



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      על מנת לעמוד במבחנים הנוכחיים של מלחמת העצמאות המתמשכת עלינו לחולל "מהפכה עברית" שאת סודה גילה, בשוטטות ברחוב רומא, ב-1897 מרקו ברוך לזאב ז'בוטינסקי.